Sider

fredag den 25. maj 2012

Fristet i strikkecafén

I går aftes tog jeg spontant af sted til strikkecafe - jeg havde bare sådan brug for at komme af sted, og det var super hyggeligt - bortset fra at man altid bliver SÅ fristet når man tager derind!

Jeg havde ellers lovet mig selv, at jeg kun skulle ha' et enkel nøgle lys grå yndlingsgarn så jeg kan færdiggøre et sjal jeg er i gang med, men jeg kom selvfølgelig hjem med en hel pose - og en hel masse ideer!


Det der fyldte mest i posen var Gotlandsk pelsuld fra Filcolana - i en farve som jeg ikke rigtig kan beskrive anderledes end "skiden" - den er både gul og grøn og brun på samme tid, men den er FANTASTISK i sollys og den skal bruges til en Lene Holme Samsøe cardigan (som nok bliver noget lodden i det) - men damerne i strikkecafen fik mig jo overbevist om, at man da skal starte noget strik op som man tager med i strikkecafen, så kan de hjælpe hvis der går noget galt! Så det gør jeg så - ønsk mig held og lykke, for jeg skal nu i gang med noget med ærmer og ind- og udtagninger!

Ellers blev der hæklet til den store guldmedalje


jeg er i gang med et tørklæde med fast ramme og brede muslinger (med picot) der til sidst skal pyntes med en en fin bred kant - jeg tror det bliver fint, men nu må vi vente at se!

God pinse til jer alle!

14 kommentarer:

  1. Super smukt sjal.
    og ja man fristes så nemt ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hvis det ikke er garner man fristes af, så er det af andres projekter! Det er dyrt at gå i strikkecafé (men hyggeligt).

      Slet
  2. Jamen saa oensker jeg da held og lykke (smil).

    SvarSlet
  3. Held og lykke herfra

    er total vild med dit sjal... er der en opskrift men ku låne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak laj - jeg har endnu ikke skrevet opskriften ned, men tænker om du måske vil testhækle det for mig når den er klar?

      Slet
    2. det kunne jeg nemt lokkes til da

      Slet
  4. Kjempe flott sjal :) God pinse til deg også :)

    SvarSlet
  5. Dejlig gylden farve du har valgte. Sjalet er forrygende. God pinse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Gylden - selvfølgelig, det er jo det den er, og det lyder bestemt også pænere end 'skiden', så det kalder vi den fra nu af :-) Tak!

      Slet
  6. Hej Fru Madsen

    Tænkte på om sjalet er svært at hækle som forholdsvis uerfaren indenfor hækling af sjaler? Det er bare så super flot og jeg trænger til at udfordre mig selv lidt med et større projekt :-) Skriver du en opskrift på bloggen på et tidspunkt?

    Glade hilsner

    Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karina, hvis du kan hækle stangmasker og luftmasker, så kan du også hækle dette, og der kommer nok en opskrift på et tidspunkt når jeg har fundet på en flot afslutning :-)

      Slet
  7. Jeg vil glæde mig til at læse opskriften - og prøve at lave sjalet. Nu har jeg i flere uger hæklet mellemlægsservietter, mest for at få brugt noget tyndt hæklegarn. Men jeg vil gerne lave noget flot til mig selv også - og så med større nål end 1,75!!
    Hilsner Lis

    SvarSlet