Sider

mandag den 5. december 2011

"Nu har jeg hørt det med..."

I øjeblikket hygger jeg med noget så "frækt" som knippemasker!

Og så tænker I nok -> "Nu har jeg hørt det med.." men se selv her i dette Alt om Håndarbejde fra 70'erne:


Det er da lidt sjovt, at se hvad der i blogland omtales som "puff-stitches", "puff-masker" og "popcorn-masker" - simpelthen på dansk hedder knippemasker!

Jeg hækler pt. endnu et halsrør (en julegave), og har valgt at vælte boblerne så de ligger ned i stedet for at stå - det synes jeg gav en ret flot effekt - I får desværre først fuldt billede af værket efter jul - så I må endnu engang væbne jer med tålmod:


Men nu hvor vi er ved 70'erne - så er der her lidt retro julestemning fra fjernsynskanten i Fru Madsens julestue


Glædelig 5. december!

3 kommentarer:

  1. Ha ha. Ja, man forstår vel nok behovet for renaming :-) Det ser rigtig flot ud!!

    Hilsen Anna

    SvarSlet
  2. Ja så har man da hørt det med :p Sjovt alligevel.
    Hvordan hulen ligger man dem ned?... De der knippemasker :)

    SvarSlet
  3. @Anna, ja, der er nok en grund til at de fleste helst vil kalde dem noget andet :-))

    @From, man får dem til at ligge ned ved at hækle en skrå stangmaske som man laver omslag om - jeg ved ikke om der findes en anden måde, men det er i hvertfald sådan jeg fik dem til at vende vandret i stedet for lodret - og det giver et helt andet udtryk :-)

    SvarSlet